donderdag 15 mei 2014

Congrats

Hallo allemaal,

Deze keer heb ik voor jullie een vlinderkaart en hoe ik deze gemaakt heb zal ik in een paar stappen vertellen en laten zien.


Ik ben begonnen met het inkleuren van een vlinder met panpastel en een kwastje. Hiervoor heb ik heel veel verschillende kleuren gebruikt. Hoe deze techniek precies in zijn werk gaat is op diverse cursussen te leren. Waar en wanneer deze zijn zullen nog vermeld worden. Na het inkleuren heb ik de vlinder uitgeknipt.


Daarna ben ik met de kaart begonnen. Ik heb hiervoor een witte enkele kaart gebruikt met de maat 9 x 13,5 cm. Deze heb ik bestempeld met een hoek stempel met roosjes en Versamark. Daarna ben ik er met Panpastel overheen gegaan met diverse kleuren turquoise. Daarna even gefixeerd. Nu heb ik weer met dezelfde stempel nogmaals gestempeld maar nu een beetje naast de eerste afdruk. Hierop heb ik embossingpoeder gestrooid wat alleen glitters heeft en ben er met de heattool over gegaan om de embossingpoeder in de Versamark te laten smelten. Dit geeft een prachtige glans zoals ik geprobeerd heb hieronder te laten zien.


Nog een tekstje erop gestempeld en met de Molotow marker heb ik streepjes gezet langs de randen. Daarna ben ik de kaart gaan opbouwen. Hiervoor heb ik diverse lagen papier gebruikt wat steeds een halve cm groter is. Dit op elkaar geplakt en als laatste de vlinder erbij. Die heb ik alleen onder het lijfje vastgeplakt en onder de vleugels heb ik een klein stukje dik foamtape gebruikt. De maat van de gehele kaart is 10,5 bij 15 cm geworden.


Ik vond het weer leuk om jullie dit te laten zien en ik hoop dat je er weer een ideetje aan over gehouden hebt.
Dit zijn de kleuren turquoise die ik heb gebruikt:

  

 

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi moet m.n pan pastel toch is uitbreiden van 5 naarrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg mooi janet deze vlinder met de roosjes zo

    gr roelie

    BeantwoordenVerwijderen