dinsdag 15 juli 2014

PanPastel Pearlescents

Jaa..het is zover..mijn eerste panpastel parelmoer kaart is een feit. 
Ik heb er meteen maar een tutorial bij gemaakt.


Wat je nodig hebt is:  een klein verf rolletje, embossing inkt, een mask en papier.

Leg de mask op het papier en plak deze eventueel even vast. Rol met het rolletjes door de embossing inkt en rol deze voorzichtig over je mask. Haal nu je mask weg en als je nieuwere embossing inkt hebt laat je het even drogen. Vervolgens ga je met een sponsje de panpastel - parelmoer voorzichtig over het papier wrijven. Je kan ook eerst deppen zodat de inkt al is voorzien van panpastel en dan pas wat lichtjes wrijven.


Er komt nu een prachtige glans van parelmoer op je inkt. Waar het mask heeft gelegen blijft wit. Als je redelijk glad papier gebruikt blijft het witter als wat ruwer papier omdat dat meer panpastel aan neemt.


Hier een foto van de gehele kaart. Ik heb met de gele en de groene parelmoer gewerkt. Wat ik nu gedaan heb is uit de kaart een maat van 9.5 x 14 cm gesneden. Kies hierbij het mooiste stuk van je werk. Daarna heb ik een stuk kaarten karton van 10 x 14.5 cm gesneden en daar de parelmoer kaart opgeplakt. Vervolgens nog een dubbele kaart gesneden van 21 x 15 die dus dubbel de maat 10.5 x 15 cm geeft. Hier heb ik de parelmoer opgeplakt.


Nu heb ik nog een vlinder gestempeld met zwarte inkt en deze met dezelfde panpastel ingekleurd. Dit heb ik met een kwastje gedaan die een beetje vochtig was. Na het kleuren heb ik hem uitgeknipt en op de kaart geplakt.

 

En dit is de totale kaart. Ik heb nog wat tekst toegevoegd en wat pareltjes.









4 opmerkingen: