donderdag 21 augustus 2014

Mixed Media en PanPastel

Op 13 juli heb ik samen met een paar lieve knutsel vriendinnen een workshop gevolgd in Creatief Centrum Heesch, bij  Miranda van den Bosch, Mixed Media Finnabair. Ik had eigenlijk helemaal niks met mixed media, maar door deze workschop ben ik er toch heel anders tegen aan gaan kijken!

 
We kregen allemaal een canvas die we mochten bewerken met structuurpasta en masks. Daarna mocht je een foto aan gaan kleden met allerlei bloemen en prulletjes. Het geheel wit gemaakt met  Gesso. Eigenlijk moest alles helemaal wit worden, maar ik vond het wel mooi dat de kleuren van de bloemen nog wat zichtbaar bleven. Om deze reden heb ik geen tweede laag gesso aangebracht.


De bedoeling was om alles te kleuren met  inktsprays maar ik schrok zo van de felle kleuren van de inkt, dat ik ervoor gekozen heb om deze te bewerken met Panpastel. De schaduw rond het gezicht is aan gebracht met een heel zacht potlood 8B, dit is gedaan om het gezicht wat los te maken van het canvas, waardoor je er meer diepte in krijgt.


De volgende kleuren heb ik gebruik:
 
 

Uiteraard kun je de nieuwe PanPastel Pearlescent heel erg goed combineren met de eerder uigebrachte kleuren.

Tot de volgende keer!



3 opmerkingen: