woensdag 26 november 2014

Doodle kerstkaart

Alweer mijn tweede bijdrage voor dit blog. Ik heb nog een keer gekozen voor een kerstkaart. De afbeelding heb ik geheel gedoodled. Daarna heb ik kleur aangebracht met de Molotow markers. Eerst zet ik de basis op met potlood.


Daarna ga ik er overheen met de Multi-liner.
Daarbij corrigeer ik eventueel de afbeelding.

Nu begin ik met het doodlen van de afbeelding. Ik laat daarbij ook delen open. Omdat het anders wel heel erg druk wordt. Ik heb onder andere de volgende doodles gebruikt omdat ze geschikt zijn voor kleine en smalle vlakjes.

De bovenste maak je door links onder vier boogjes te trekken. Vervolgens zet je dwars daarop weer vier boogjes. Dit herhaal je tot het vlak vol is. De lengte pas je aan de hoogte van je vlakje aan.
De tweede is heel simpel. Drie streepje verticaal in het vlak zetten en ietsje verder een rondje met daarin een kleiner zwart rondje. Dan weer 3 streepjes verticaal. Ook dit weer herhalen tot het vlakje vol is. Alles loopt van lijn tot lijn. De derde is vergelijkbaar met een schrijfoefening van vroeger. Je gaat gewoon in een keer door zonder je pen van het papier te halen.
De laatste gebruik ik vaak om wolkjes weer te geven. Je begint met een hele en daarna zorg je dat je spiraaltje voor een deel achter het voorgaande spiraaltje loopt. Afwisselend doe je de een verder dan de andere. De vlakjes die tussen de spiraaltjes ontstaan kleur je met je Multi-liner zwart.

Het inkleuren met de Molotow markers doe ik door met de marker op een restje plastic wat verf te zetten. Eerst een klein beetje water gebruiken en de rest van het vlak met wat meer water zodat het wat lichter wordt. Je moet echter wel redelijk snel werken omdat de verf uit de Molotow marker best snel opdroogt. Wil je een andere kleur er over heen zetten (zie wangetjes) dan zorgen dat de eerste laag goed droog is anders mengt het met elkaar.
Tenslotte heb ik in de open sneeuw lagen wat glitter aangebracht,  om het wat meer op sneeuw te laten lijken. Als alles goed droog is kun je het op een kaart verwerken.


Gebruikte Multi-liners zijn: Copic Multi-liner 0.3
Copic Multi-liner SP 0.25- 0.1 – 0.7
Gebruikte Molotow markers: Groen: 145 – 205
Blauw: 161 – 202 , Oranje: 085 , Geel: 006 – 115
Roze: 200 , Rood: 013

Groetjes,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten