maandag 12 januari 2015

doodlen op krimp plastic.

Doodlen op krimp-plastic geeft erg leuke resultaten.
Je kunt er van alles mee maken.
Dit keer heb ik er paperclips mee versierd die ik ga gebruiken 
in mijn scrapalbum.
 
Ik heb twee doodles uitgewerkt. 
Ze zijn niet precies het zelfde gemaakt maar aangepast
aan mijn werk.

Doodle 1.
Op het krimp-plastic heb ik het zelfde gedaan in een zeshoek vorm.

Doodle 2.
Deze heb ik gebruikt in cirkel vorm. 

Als eerste heb ik uit het krimp-plastic de figuren gestanst.
Daarna de achterkant geschuurd, dit doe ik omdat de inkt dan beter hecht.


Daarna ben ik gaan doodlen. Tussendoor laten drogen is wel
prettig omdat je anders per ongeluk  met je hand vegen op je werk maakt.
Ik heb dus om en om aan de drie figuren gewerkt.


Als het goed droog is kun je gaan krimpen. Ik doe dat zelf met de heattool.
Als je het op z'n plek wilt houden kan dat met een sate-prikker. Niet te hard drukken dan kun je er een deukje in krijgen. Mocht dat toch gebeuren dan is het
heel leuk er een klein strass steentje in te lijmen.


Om ze mooi plat te krijgen kun je ze met een vlak voorwerp gelijk na
het verwarmen plat drukken (bijv. een stempelblokje).

Na het het afkoelen met een lijmpistool een lijntje lijm op de achterkant
zetten en er de paperclip in drukken. Nog een extra laagje lijm over heen doen.
Zo blijft het goed zitten.


Je kunt er ook een brochespeld achter plakken of er bedeltjes van maken.
Als je dat laatste wilt moet je er voor het krimpen een gaatje in maken.
Houd er rekening mee dat het na het krimpen ongeveer een derde van de oorspronkelijke 
maat zal zijn. Ook kun je nog kleur aanbrengen. Zorg er wel voor dat de zwarte lijnen
goed droog zijn anders wordt het er niet mooier op.

Gebruikt: Copic Multi-liner 0.25 zwart.

1 opmerking:

  1. What a wonderful idea. You are very talented. I am following you. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen