zondag 17 mei 2015

ATC kaartjes met Panpastel

Hallo allemaal,

Misschien hebben jullie het wel gemerkt dat het ATC gebeuren weer een beetje
tot leven komt. Hier kun je natuurlijk ook heel mooi de PanPastel voor gebruiken.
Zo heb ik deze zes ATC kaartjes gemaakt met PanPastel en stempels.
Ik heb tutorial geschreven hoe ik deze heb gemaakt.


Eerst heb ik kaartjes gesneden van 6.4 cm x 8.9 cm
Dit is de ATC afmeting.
Hier heb ik Ultra Marine Blue PanPastel voor gebruikt.
De kleuren 550.1- 550.3 - 550.5 - 550.8
De lichtste kleur in het midden en dan steeds donkerder naar de boven en onderkanten


Dit heb ik zes keer herhaald


En zo zien de zes eruit. 
Deze allemaal even goed fixeren met Ghiant Fix Basic.


Nu ben ik verder gegaan met een honingraad Mask ( Dutch Doobadoo )
Deze heb ik op de kaartjes gelegd en ben er met een dauber en Versamark overheen gegaan.


Daarna heb ik er met een sponsje Hansa Yellow tint 220.8 met Chrome Ox Green 660.5 opgedaan.
Dit heb ik er lichtjes opgetamponeerd.
Nu weer fixeren.


Nu ben ik verder gegaan met de stempels.
Het stempelen heb ik ook met PanPastel gedaan.
Daarvoor heb ik een stempel voorzien van Versamark en op de stempel met Versamark
heb ik met een sponsje Panpastel gedaan.
Hier heb ik de kleuren Chrom ox Green 660.5 - 660.3 - 660.1 gedaan.
Hiermee ben ik dan gaan stempelen.
Ook dit weer fixeren.


Dan ziet het er zo uit.


Nu heb ik nog een scriptstempel op deze manier erop gezet maar dan met een lichte kleur
PanPastel. ( chrome ox tint 660.8)

Vervolgens heb ik de kippen gestempeld.
Dit heb ik op wit papier gedaan en daarna heb ik ze uitgeknipt en opgeplakt.


In het hoekje heb ik nog een nummer stempel gezet.
Langs de randjes heb ik met een witte Molotow marker randjes gezet.
En ook in de takjes heb ik nog witte stipjes gemaakt.!

En zo kun je dus met PanPastel ook ATC kaartjes maken.
Nu nog even mijn naam achterop en ruilen maar hihihi




Geen opmerkingen:

Een reactie posten