dinsdag 19 mei 2015

Japanese Oiran in Kimono with Skull

Hoi Allemaal,
Vanaf vandaag zullen jullie mijn blogposten niet meer op een vaste datum zien verschijnen, maar ergens door maand heen.
Zoals jullie waarschijnlijk al gelezen hebben, heeft ons DT uitbreiding gekregen. We hebben twee super goede teamleden erbij gekregen, die allebei een steengoed zijn in hun eigen vakgebied. Miranda Degenaars is ons  team per 1 mei komen versterken en  per 1 juni komt Miranda van den Bosch.




Maar even heel wat anders, wat heb ik vandaag voor jullie? Ik heb een kaart gemaakt met een digi van Aurora Wings "Japanese Oiran in Kimono with Skull". Oiran is gekleurd met Copic Markers en de achtergrond heb ik gemaakt met PanPastel.
  

Ik heb het mezelf weer eens lekker moeilijk gemaakt. Want ik heb het gekleurde digi niet alleen uitgeknipt maar alle kleine gaatjes tussen de bloemen heb ik ook weg gesneden. Dat is echt ontzettend veel werk, maar ik moet zeggen dat de mooie waard is.

De takken rond om de lijst zijn van Unique Hobby Stamps en de vogels zijn van Lavina, beide heb ik gestempeld met Versafine "Onyx Black".

Ik heb maar een paar kleuren PanPastel gebruikt voor de achtergrond:
Voor de maan: 580.1 - Yellow Ochre Tint
Voor het gras: 660.3 - Chorm. Ox. Green Shade
Voor de lucht: 560.3 - Phthalo Blue Shade
Voor de wolken: 820.3 - Neutral Gray Shade en 820.8 - Neutral Gray Tint

Ik heb fluweel papier gebruikt voor de PanPastel en natuurlijk heb ik de achtergrond gefixeerd: Ghiant Fix Basic.







Ik ben een beetje gaan spellen met de grijze en rode kleuren om het effect van zwarte zijde te kunnen nabootsen. Dat is best goed gelukt.

Welke kleuren heb ik gebruikt:
Voor het zwart van de kimono: 100 - C4 - C6 - C8 - C9 en R39 - R59
Voor het rood van de kimono: R35 - R37 - R39 - R59
Voor het goud: Y15 - Y28 - YR24
Voor de schedel : E41 - E43 - E44







Voor het groen: YG01 - YG03 - YG07 - YG17 en YG67
Voor de roze bloemen: RV52 - RV63 - RV66 en RV69
Voor de gele bloemen: Y15 - YR09 - YR15 en YR 18

De lijntjes van meeldraden heb ik bijgewerkt met  een Multiliner, Warm Gray 0,1.

Zo dat was een heel verhaal. Hopelijk heb ik jullie weer kunnen inspireren om je Copics te pakken en ons te laten zien wat voor moois jullie allemaal creĆ«ren.

Tot de volgende keer!



  

5 opmerkingen:

  1. Ze is toch mooi geworden he? En wat een een snijwerk, maar zeker de moeite waard! Prachtig werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een kunstwerk Saskia!!! Supermooi :-D.
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend, wat een werk en zo mooi, ze lijkt wel echt, super Sas.

    BeantwoordenVerwijderen