donderdag 7 mei 2015

Peacock inspiraties





Hallo allemaal,

Mijn eerste blogpost voor het Colourstock team! Leuk om deel uit te gaan maken van dit team. Ik hoop jullie te inspireren met mijn creaties.
Heerlijk om weer eens andere materialen uit m'n kast te halen want mijn Copic markers waren toch wel een beetje verwaarloosd. Wat is het toch heerlijk kleuren met deze markers!

Deze keer heb ik een combinatie gemaakt met een PanPastel achtergrond en een stempel die ik met de Copics heb ingekleurd.
Hieronder de gebruikte PanPastel kleuren en de twee grote pauwenveer achtergronden.



Voor de achtergrond van de kaart heb ik een cover a card achtergrond stempel gebruikt van de negatieve pauwenveer achtergrond. Op de foto zie je er twee liggen, een positieve en een negatieve.  Gestempeld met Versamark en gekleurd met de volgende kleuren

Pan Pastels:
560.5-Phtalo blue
560.1 Phtalo blue extra dark
620.5 Phtalo green
680.5 Bright yellow green
740.1 Burnt Sienna extra dark
930.5 Bronze
911.5 Rich Gold
011 Pearl medium White fine

Hier zie je de achtergrond gekleurd met de genoemde Pan Pastels



En dan de kaart......de afbeelding van de fairy is gestempeld met Memento London Fog. Deze kleur heeft een zachte outline en je ziet hem toch goed genoeg om in te kleuren.
Hier de gebruikte Copic markers:

Huid: E00-11-E33
Blush: R20
Lippen: R20-E04
Haren: B00-B02-B97
Ogen: G02-17 en Copic multiliner 005
Blaadjes: YG03-Y06-G17

Voor wat witte highlights gebruik ik de Molotov witte marker. Nog een echte pauwenveer erbij en matten op bijpassende kleuren cardstock en klaar!
 Stap voor stap laat ik jullie de positieve achtergrond zien die ik gemaakt heb......de volgende keer de complete kaart hiervan. Ik heb hier dezelfde kleuren PanPastel gebruikt als bij de andere kaart alleen hierbij zijn sommige delen ingekleurd met een waterpenseeltje. En voor de highlights op de veren heb ik een wit potlood gebruikt.

Het gebruikte papier is bruin van kleur en zeer geschikt voor het werken met Pan Pastel( enigszins ruw oppervlak).

Eerste stap- met big oval sponge de achtergrond voorzien van de kleuren (als boven genoemd)


stap 2- pauwenveer achtergrond gestempeld met Archival blauw en groene inkt


stap 3- rechter gedeelte gekleurd met waterpenseel en PP Bronze
accenten met wit potlood


stap 4- achtergrond is helemaal bewerkt met Pan Pastels en wit potlood


Close-up- zie je de mooie glans van de metallic Bronze Pan Pastel?


Volgende keer laat ik jullie de uiteindelijke kaart zien! 


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren en graag tot de volgende keer!


5 opmerkingen:

  1. Supermooi en inspireren doe je mij altijd✨😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi Miranda. Prachtige beschrijving. Veel plezier met deze nieuwe uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Miranda, gaaf om van bruine cardstock uit te gaan, mooi effect geeft dat bij het panpastel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi!! Veel succes!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen