vrijdag 1 mei 2015

Tutorial Verjaardags boekje

Hallo allemaal,

Zoals ik de vorige keer beloofd heb, heb ik dit keer weer een tutorial.
Het is een soort boekje geworden dat ik weer verwerkt heb op een kaart.


Hiervoor heb ik gewerkt met PanPastel, masks, Molotow Markers en Multi Markers.
Hoe ik deze gemaakt heb zal ik jullie door middel van onderstaande foto's zien. 


Begin met drie velletjes papier, ik heb hiervoor glad papier (DCP) gebruikt.
snijden  op 18 cm  x 14 cm 
vouw het eerste papier dubbel op 6,5 cm
het tweede op 7,5 cm
 het derde  papier op 8,5 cm
Ze blijven 14 cm breed.
Schuif ze nu in elkaar en dan ziet het eruit zoals op de foto hierboven.


Het handigste is om er nu even twee nietjes in te slaan.
Dan blijven de blaadjes even op z`n plek.
Dit kan je met een gewone nietmachine doen door er een prikmat onder te leggen
en je nietmachine helemaal te openen. Je duwt dan het nietje in de prikmat.
Dit kun je dan aan de binnenkant van de velletjes zelf even dubbelvouwen.


Knip nu een paar leuke golfjes aan alle papierrandjes met een gewone of een fantasieschaar.


Haal nu de nietjes er weer even uit en geef je velleltjes papier een kleurtje.
Ik heb gekozen voor de Magenta 430.5 en de Diarylide Yellow 250.5
Goed fixeren en verder met de volgende stap.


Zoek een aantal leuke masks bij elkaar.
Leg deze op een rand van een velletje papier.
Ga er met Versamark en een daubertje ( sponsje )  overheen.
Neem nu je PanPastel sponsje die je gebruikt hebt om het papier in zijn geheel te kleuren
en tamponeer hiermee op de Versamark figuurtjes.


Doe dat bij alle velletjes papier.


Alles weer even goed fixeren.
Het geheel weer in elkaar schuiven en de nietjes er weer in doen.
Teken nu met Multiliners en Molotow Markers figuurtjes langs de randjes.


Snijd nu een oranje  Cardstock van 15 cm  x 30 cm ( vouw deze dubbel).
 Een zwart Cardstock van 14,5 cm x 14,5 cm en een roze van 14 cm x 14 cm.
Plak deze allemaal op elkaar. Plak hier het boekje op.
Ik heb er nog een leuke randstans van Noor! Design onder geplakt. 


Print nu de tekst "van harte gefeliciteerd met je verjaardag" of stempel er een.
Knip deze uit en ga met de Multiliner langs de randjes.
Plak op elke pagina een woord.






Het woordje "JE" is wat klein dus daar heb ik een plaatje bijgeplakt.


Nu de laatste pagina.
Zo, dat waren een heleboel foto`s. 
Ik hoop dat het zo duidelijk is en het weer bij jullie ideeën voorraad past.

Dan wens ik je een fijne dag verder en graag tot gauw,




1 opmerking: