vrijdag 17 juli 2015

Summer memories

Hallo allemaal,

Jullie hebben vast al gemerkt dat ik gek ben op cirkels.
Dit keer heb ik weer een basis gemaakt waarbij ik cirkels heb getekend met de
Molotow Masking Liquid pen. Zo handig. Er zit een vloeistof in
dat na het tekenen van je patroon een soort rubber word.
Dit kun je na het bewerken van je werkstuk verwijderen.
Ik zal het even laten zien wat ik bedoel.





Eerst heb ik een stuk kraft karton van  15 x 15 cm gesneden en daarop heb ik
met de Molotow marker de cirkels getekend.
Toen even laten drogen.





Hier ben ik met diverse lichte kleurtjes PanPastel overheen gegaan.
In dit geval heb ik gebruik gemaakt van de volgende kleuren:
Magenta 430.5
Orange 280.5
Bright yellow green 680.5
Turquoise tint 580.8
Deze heb ik met een soft oval sponsje aangebracht.
Nu even goed fixeren.


Als de fixatie droog is kun je de masking fluid eraf wrijven met je vinger of een doekje.
Deze cirkels hebben dus geen PanPastel kleur gekregen.





Daarna heb ik nog een extra accent op de kaart gemaakt waarbij ik een
script stempel heb gebruikt. Deze heb ik op een paar plekken gestempeld met
Versamark.






Die plekken zijn nu donkerder en hierop heb ik met een sponsje
voorzichtig wat light gold PanPastel gedept.






Daarna even flink fixeren en laten drogen ( ongeveer 5 min )



Vervolgens heb ik de basiskaart van 15 x 15 gesneden in 4 stukjes van 7 x 7 cm.
Deze heb ik door elkaar op een zwarte kaart geplakt van 14,5 x 14,5 cm.
Hier kun je nu van allerlei dingen op verwerken zoals een leuke digi, plaatje
of bloemen.
Ik heb er het volgende mee gedaan:



Ik heb er een vakantie foto op verwerkt.
Deze heb ik rond uitgesneden en op een bruine doily geplakt.
Met een paar bloemen en een tekstje is het een leuke herinnering.





2 opmerkingen:

  1. Erg mooi! leuk met die maskeer vloeistof

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi janet
    nou dit is een geweldig resultaat zoals je dat duidelijk liet zien en het gevolg een pracht van een kaart!!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen