maandag 17 augustus 2015

Blue Flower

Hallo allemaal,

Het is toch zo leuk om te doen, werken met PanPastel.
Helaas heb ik er de laatste tijd veel te weinig tijd voor gehad want we waren
hier even met andere verf en kwasten bezig hihihi... Moet soms ook gebeuren. 
Maar dat is klaar en kan ik me weer uitleven voor het blog.
Ik heb voor jullie deze keer een fotoserie van het inkleuren van een bloem gemaakt.


Ik heb een bloem gestempeld met zwarte inkt op een beetje glad papier en ben begonnen met
het inkleuren van de gehele bloem met een penseel en de lichtste kleur van de serie kleuren die
ik wilde gebruiken. In dit geval is dat de kleur Turquoise 580.8.


Daarna heb ik een tintje donkerder gebruikt om er diepte in te krijgen.
Dit heb ik gedaan met de Turquoise shade 580.3
Vervolgens neem je steeds een donkerder tintje totdat het naar je zin is.


Na de bloemen zijn de knoppen en de stelen aan de beurt.
Deze heb ik met diverse kleurtjes groen ingekleurd.
In dit geval heb ik de Orange Tint 280.8 - Yellow Ochre 270.5, - Bright Yellow Green ex dark 680.8 en de Phthalo Green ex dark 620.1 gebruikt.
Wil je nog wat donkerdere effecten maken gebruik dan een beetje een vochtig penseeltje.

De bloem heb ik nog even goed gefixeerd en vervolgens uitgeknipt.


Daarna ben ik de kaart gaan maken waar ik de bloem op wilde verwerken.
Dit is een basis kaart van Kraftpapier van 15 cm x 15 cm
Daarop een blauw papier van 14,5 cm x 14,5 cm en daarop een stuk muziekpapier.
Op het muziekpapier heb ik met de oval spons en wat PanPastel een ovaal
gemaakt die ik ook weer gefixeerd heb.


Op het ovaal heb ik de bloem geplakt.


De randjes van de uitgeknipte bloem heb ik nog voorzien van een zwart randje.
Dit heb ik met een zwarte Copic Marker gedaan. Zo heb je een mooi afgewerkt plaatje.


Als laatste heb ik er nog een lintje, teks en wat bloemen op geplakt.
Naar mijn idee hoeft deze kaart niet zo veel opsmuk.

Ik vond het weer erg leuk om jullie dit te laten zien en wie weet 
blijft er een ideetje voor je over.

Een fijne dag verder en groetjes van mij;


6 opmerkingen:

  1. Heeeeel mooi, de moeite waard om het ook te proberen. Dank voor je uitleg.

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, maar we zijn ook niet anders gewend van jou he...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart en ik ga dat zeker eens proberen!! Leuke foto tutorial!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tuto Janet en deze stempel heb ik destijds ook gekocht, hij is mooi! groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. van wie is deze stempel, is die og te koop?
      hij is erg mooi

      Verwijderen
  5. Prachtige kaart en heldere uitleg.
    Grtz Janette

    BeantwoordenVerwijderen