vrijdag 7 augustus 2015

Simpel maar effectief.


Hallo allemaal,

Vandaag laat ik jullie stap voor stap een simpele maar effectieve techniek zien die je met allerlei vormen toe kunt passen. Ik heb hier het middengedeelte opengelaten en de resterende kaart afgeplakt met masking tape en post-it blaadjes. De tape vind ik altijd fijn direct naast het werkgebied omdat dit goed blijft zitten en bij het sponzen niet opwipt wat met Post-it wel gebeurt.



Zo ziet het eindresultaat eruit en hieronder zie je hoe dat bereikt is, niet moeilijk en met deze techniek heb je al gauw een mooi resultaat!


De gebruikte kleuren PanPastel zijn:
Turquoise tint-PP25808
Turquoise-PP25805
Violet tint-PP24708
Violet-PP24705

De gebruikte stempels zijn van Chocolate Baroque.


Ik begin altijd met de lichtste kleuren en werk langs de randen met de donkerdere tint.
Pons of snij een cirkel uit een post-it velletje. Dit gebruik je voor de zon/maan.


De bamboe takken zijn gestempeld met Versamark en bewerkt met de PanPastel Violet Tint en de Pan Pastel Turquoise. Soms ontstaan mengtinten en dat geeft juist een mooi effect vind ik.



Voor extra diepte stempel ik het blad nog een keer met Memento inkt.


Leg dan een stukje gescheurd post-it door de zon/maan en bewerk met PanPastel. Dit geeft het idee van een wolken veeg.........


Nu kun je de masking tape en post-it verwijderen. Meestal heb je een restje poeder langs de gemaskerde delen zitten, veeg dit weg met een zachte kwast. Soms accentueer ik dit nog door er met een gumpotlood een stukje boven weg te gummen.





Trek lijnen met behulp van een lineaal langs de afbeelding en gebruik daarbij een Copic multiliner 0.1. Dit geeft een scherpe afbakening.


Dan nog een mooie tekst erbij........gestempeld met zwart........als je bang bent dat je de tekst niet recht krijgt, probeer dan eerst even op een kladblaadje. Lukt het dan ook niet dan is een stempel lineaal een oplossing. Niets is zo erg als je kaart mooi is geworden en je stempelt er een scheve tekst op.




Ik hoop dat jullie het leuk vonden en er wat van geleerd hebben!
Ik vind het ook altijd leuk om jullie creaties met de PanPastel te zien, dus ga eens aan de slag met deze techniek. De volgend keer laat ik jullie dit met een andere vorm zien.

Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer,








10 opmerkingen:

  1. Mooie kaart en je uitleg bewaar ik goed! Dank.

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel heel mooi met duidelijke uitleg
    Dank je wel voor het delen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel heel mooi met duidelijke uitleg
    Dank je wel voor het delen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel heel mooi met duidelijke uitleg
    Dank je wel voor het delen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi werkben super uitleg. Bedankt, Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Just beautiful . Thank you so much for the explanation . Translation from Dutch to English a little different but I understood .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel erg mooi, prachtige kleuren en goede uitleg
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen