donderdag 6 augustus 2015

Speciale technieken met Copic Markers

Hallo lieve blogvolgers, 

Zo'n twee weken geleden heb ik, bij de ons welbekende Diny Sprakel, een Copic cursus gevolgd, speciale technieken 3. Ontzettend leerzaam en geweldig leuk! Ik heb zitten genieten. 


Hier laat ik je wat voorbeelden zien met een van de technieken die we geleerd hebben. Je hebt er niet veel meer voor nodig dan een craftsheet,  glanzend papier van een goede kwaliteit, Activator, Copic Markers, een schaduw stempel en wat mooie stempels voor de afwerking. Niet te vergeten Stazon. Dit is een snel drogende inkt en dat is handig omdat deze vrijwel direct droog is. Anders is de kans groot dat je de inkt uitveegt en dat is zonde. 


Ik heb drie voorbeeld kaartjes gemaakt van 10,5 cm x 10,5 cm. Omdat ik deze techniek echt fantastisch vind wilde ik deze zo goed mogelijk uit laten komen en heb ik mijn kaartjes CAS gehouden. De stempels op de kaartjes zijn van Chocolate Baroque. De Copic Markers voor bovenstaand kaartje komen uit de BG serie: BG 53 BG 57 en BG 75


Voor het tweede kaartje heb ik fluoriserende kleuren gepakt. Die zijn echt geweldig mooi om bij deze techniek te gebruiken. Hier heb ik met drie verschillende kleurtjes gewerkt. Met de: FV2 FYG 2 en FBG 2. 


Op het derde kaartje heb ik een wat vollere stempel gebruikt. Ook erg leuk vind ik zelf.  De takken met de besjes heb ik ingekleurd met een groene en een rode Spica pen, daarna stipjes erin gezet met een Molotow marker. Ik weet zeker dat ik deze techniek nog veel vaker ga gebruiken. Heb echt zitten genieten bij het maken van deze kaartjes. Hopelijk vinden jullie ze net zo leuk als ik! Gebruikte kleurtjes zijn: R 22, R27 en R39.


Nog even een plaatje met alledrie de kaartjes. Je kunt met deze techniek natuurlijk oneindig veel ideeetje bedenken. Hopelijk heb ik voor een beetje inspiratie kunnen zorgen.
Fijne dag allemaal,





6 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige kaarten! CAS = voor mij duidelijk en niet te drukke kaarten. Ik mag dat wel! Ga vooral door......gniffel.

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi!! Wat jammer dat ik geen copics heb :-(
    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gave techniek Yvonne! Ziet er mooi uit,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. erg mooi, maar hoe gaat die techniek dan?

    BeantwoordenVerwijderen