zaterdag 22 augustus 2015

Werken in een cirkel......met PanPastel



Hallo allemaal,

Zoals ik vorige keer beloofd heb, nu dezelfde techniek maar dan vanuit een cirkel. Ik heb hierbij grotendeels ook dezelfde kleuren gebruikt alleen als extra de Pearlescent PanPastel Pearl Yellow.
De Pearlescents hebben een prachtige glans en werken ook mooi op donker papier.
Ook hier weer een stap voor stap....je kunt zelfs gelijk meedoen!

Hieronder zie je de gebruikte kleuren:
Turquoise tint-PP25808
Turquoise-PP25805
Violet tint-PP24708
Violet-PP24705
Pearl Yellow-29515

Ook bij deze kaart heb ik Chocolate Baroque stempels gebruikt en de mooie tekst is van de Stamping Cottage.


Daar gaan we dan.......
Ik heb hier uit plakfolie een cirkel gesneden met een snijmal. Dit is heel dun materiaal wat ook goed plakt maar niet je kaart beschadigt. Het kan natuurlijk ook uit papier dat je vastzet met tape maar dit blijft aan de rand van de cirkel minder goed plakken.








Hier wordt het masker verwijderd. Als je ook weer scherpe rand eromheen zou willen dan kun je dit doen in de cirkelmal met een fineliner zoals bij de vorige blog post.


Voordat de kaart wordt opgeplakt heb ik nog diverse keren de hangende takjes gebruikt om aan de bovenrand te stempelen. Zowel met de Versamark en PanPastel als uiteindelijk met stempel inkt.


Bij deze tekst zou bijvoorbeeld ook een mal van een hart mooi hebben gestaan, dus mogelijkheden genoeg!
Hoop dat het duidelijk is en jullie geïnspireerd zijn om aan de slag te gaan.
Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer,
 
 

10 opmerkingen:

  1. Mooi Miranda en goed uitgelegd. Ik ga het zeker een keer proberen.
    Lieve groetjes Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Miranda. Fijn die uitleg. Ik ga er zeker een keertje voor zitten.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Great tutorial, fab project, thank you xx Zoe xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voor je mooie kaart en de goede uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel Miranda Wat een mooie kaart (diepe zucht) Jij sponst ook zo mooi. !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele mooie kaart Miranda. Ik ben een beginneling en heb een vraagje, wat is pan pastel aub, is dit een soort inkt en waar kan ik dat krijgen, groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen