dinsdag 13 oktober 2015

My desire to create

Ik heb deze keer een mixed media project  op canvasboard voor jullie.



Ik heb eerst een collage gemaakt met muzieknotenpapier.  Ik heb het papier in stukjes gescheurd en vast geplakt met ARA gelmedium. 
Vervolgens met een stencil van Pronty en modeling paste structuur aan gebracht. Daarna met glazing medium en ARA acrylverf een papje gemaakt en het hele board voorzien van een dikke laag om deze na een klein tijdje weer uit te wrijven. De verf gaat hierdoor goed in de structuur pasta zitten.
Vervolgens met penseel en de vingers nog wat meer kleur aangebracht. 

Gebruikte kleuren ARA verf zijn:
M570 Metallic Magenta
M580 Metallic Violet
D13 Cadmium Yellow
B15 Yellow Deep Azo 


 In deze closeup kan je goed het effect zien van modeling pasta boven op de collage van muzieknoten papier. 


Hier kan je goed zien hoe m.b.v. de glazing medium de verf goed tussen de structuur van de modeling pasta gaat zitten. 
Voor wat extra glans als laatste nog wat inca gold er over gepoetst. 


Met potlood een schetsje gemaakt op voor Copic geschikt tekenpapier en mijn tekening ingekleurd met Copic Markers en kleurpotlood. 

Gebruikte Copic Markers:
huid: E0000, 000, 01, 11, 21 BV00
ogen: E74, 77, 79
lippen; E02, 04
haren: E08, 09 , YR07, 14, 15, 16
sjaaltje in het haar: BV02, 04, V09, RV02, 06, 09
kleding BV00, 23, 25, 29

  
Op deze closeup kan je de details van de afbeelding iets beter zien.


Dit is het eindresultaat. De spreuk heb ik gevonden op het internet en is van E. Uchtdorf. 

groetjes en tot de volgende keer







4 opmerkingen: