woensdag 11 november 2015

Sfeerlicht bij kerst


Hallo, leuk dat je hier komt kijken naar wat ik gemaakt heb. Ik ben lekker bezig geweest met de Gelli Plate. Deze is momenteel erg populair. Je kunt zulke mooie pagina's maken met verf en daarna verwerken op een kaart of een doosje of in je Artjournal. Ik heb deze keer een doosje voor waxinelichtjes gemaakt als een leuk kerstcadeautje. Je kunt dus heel veel doen met je afdrukjes gemaakt op de Gelli Plate


 Met witte en rode Ara Acrylverf heb ik met behulp van de ronde Gelli Plate de achtergrond gemaakt. Ik heb hier geen patroontjes in gemaakt maar alleen de rode en witte verf verdeeld. Zo krijg je een mooi gemengd resultaat. Het papier dat ik heb gebruikt is op A4 formaat.


 Ik heb de ronde Gelli Plate op een stempelhulp gelegd zodat ik de Gelli Plate kan gebruiken als stempel. De groene en witte ARA acrylverf heb ik met de roller verdeeld


Om een leuk patroon te krijgen in de afdruk heb ik bubbeltjesfolie op de Gelli Plate gelegd en goed aangedrukt om alle bubbels in de verf te drukken.


Als je de bubbeltjesfolie van je Gelli Plate afhaalt zie je dit mooie resultaat. Dit is nu klaar om af te drukken op je papier.


Ik heb een aantal keren de witte en groene ARA acrylverf op de Gelli Plate gemengd en er met een structuurkam een leuk patroon ingemaakt, dat zie je als een soort golf op het papier.




 Ik heb het A4 vel helemaal bewerkt met de Gelli Plate en daarna heb ik er de vorm van het doosje op getekend en uitgesneden.


Met zwarte Stazon heb ik een aantal stempels afgedrukt om het geheel een kersterig  uiterlijk te geven. Het leuke van dit doosje is dat zowel de voor -/ als de achterkant van je doosje mooi gekleurd is door de verf. Bij het snijden van doosje houd je restpapier over, dit heb ik gebruikt om de ronde stempel met de tekst op te stempelen.


Hier zie je het doosje helemaal uitgewerkt. Je ziet de verschillende patroontjes goed en het is een leuk kadootje om aan iemand te geven.

Ik hoop dat jullie het een leuk doosje vinden en zo geïnspireerd raken om ook zoiets te maken.
Tot de volgende keer,
Creatieve groetjes,


7 opmerkingen: