zondag 31 januari 2016

Imagination always goes...



Hallo allemaal! Na mijn post van donderdag 28 januari nog een kaartje met een achtergrond waarop de bokeh techniek met PanPastel toegepast is. Ik heb toen verwezen voor de uitleg hiervan naar een blogpost van Janet Blaauw. Het kan natuurlijk zijn dat je dat gemist hebt, dus ik doe het hier nog een keer.
Voor de uitleg van deze prachtige techniek ga je naar deze link.

De stempels die ik gebruikt heb komen uit een stempelset van Carabella. Ik heb de stempels rechtstreeks op de achtergrond afgedrukt met India Ink black. Deze inkt heb ik vorig jaar in de USA besteld en je krijgt hier heel mooie zwarte afdrukken mee. Deze is waterbestendig. Mocht je deze willen hebben, dan is deze vast wel te bestellen bij jouw hobbywinkelier. Ook met Versafine krijg je mooi gedetailleerde afdrukken.


Deze keer heb ik op een andere manier gekleurd met de PanPastel omdat ik wat fellere kleurtjes wilde hebben. Ik heb een klein beetje PanPastel op een clearblok gedaan oftewel een stempelblok. 
Daarna een beetje een papje ervan gemaakt met mijn kwastje en wat water. Dit breng je rechtstreeks op je afbeelding aan. Ook hier heb ik gekleurd met de penseeltjes van Artigo. Dit blijven mijn favoriete penseeltjes voor het inkleuren met PanPastel.



De afbeelding van de kraai heb ik nog een keer extra gestempeld op een stukje papier en er overheen geplakt. Druk dan ook eerste de stempel af op je achtergrond. Dan hoef je kleine delen zoals de pootjes niet meer mee uit te knippen. 

Heb je de PanPastel nat aangebracht dan hoef je deze niet meer apart te fixeren. 

Voor deze kaart komen bijna alle kleuren uit de set Diny's favorite. Een perfecte basisset waar je alle kanten mee opkunt. Zeker voor het maken van prachtige achtergronden. 

De gebruikte kleurtjes PanPastel.
Voor de achtergrond:
620.5 Phthalo Green
380.5 Red Iron Oxide
Vogelverschrikker:
270.5 Yellow Ochre
280.5 Orange
740.3 Burnt Sienna

groetjes en liefs, 










2 opmerkingen:

  1. Grappig,is hij al af of is het een fragment?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik spreek weer voor mijn beurt. Hij is leuk geworden. Ik hou wel van die vogelverschrikkers😄😄

    BeantwoordenVerwijderen