donderdag 28 januari 2016

Take time to smell the flowers


Hallo lieve blogvolgers,
Wat leuk dat ik weer eens een berichtje mag schrijven. Ik ben lekker met PanPastel en Copic markers aan de slag gegaan. De achtergrond heb ik een poosje geleden gemaakt samen met Diny Sprakel. Van haar heb ik deze mooie bokeh techniek met PanPastel geleerd. In oktober 2015 heeft Janet Blaauw hier een beschrijving over geplaatst op ons Colourstock blog. Zie onder deze link.


Voor de bokeh techniek heb ik gebruikt. Twee kleurtjes PanPastel, inkt Memento de luxe Weddingdress en een witte Molotow marker. 
Vergeet niet je achtergrond te fixeren als je klaar bent met je PanPastel. Doe dit voor je met de Memento aan de slag gaat. 



Jofy heeft ontzettend leuke stempels, ik ben er echt weg van. Bij de betere hobbyzaak zijn ze zeker verkrijgbaar. De stempels heb ik met Memento tuxedo black geplaatst op de achtergrond. 
Daarna heb ik de bollen van de bloemen, de kleine bloemen en bladeren afgedrukt op een stukje DCP papier. 
Ik heb Memento gebruikt omdat ik ze daarna met Copic Markers in wilde gaan kleuren. 


Daarna heb ik ze uitgeknipt en op de al gestempelde afdrukjes op de achtergrond geplakt. Het randje om de bloemen en bladeren heb ik daarna wat extra aangezet met een Copic Mulitliner. Deze zijn in diverse diktes verkrijgbaar. Zodat je zelf kunt kijken of je een dunnere of een wat dikkere lijn mooier vindt. 
Het gras, de bloemstelen en de kleine bolletjes aan de takjes van de bloemetjes heb ik rechtstreeks op de achtergrond ingekleurd. Waar de Memento (Weddingdress) inkt zit, wordt het soms wat lichter van kleur. Maar dat maakt het nu net zo leuk. 


Nog even wat accenten aangebracht met een witte Molotow marker. Ik vond dit echt ontzettend leuk om te maken. Hopelijk heb ik jullie een beetje kunnen inspireren. In ieder geval heb ik er erg veel plezier in gehad!
Alvast bedankt voor het lezen van mijn blogpost en op naar de volgende!

Voor ik het vergeet nog even de kleuren die ik gebruikt heb:
PanPastel voor de achtergrond:
430.5  Magenta
560.5 Phthalo Blue

Copic Markers
bloemen en blaadjes
V12, V15 en V17
Y15, Y17 en YR68
RV10 en RV34
B91, B93 en B95
YG05, YG07 en YG09

lieve groetjes, 








4 opmerkingen:

  1. Leuk en heerlijk vrolijk Yvon, kan me voorstellen dat je plezier hebt gehad hiermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie en duidelijke beschrijving en weer met een ontzettend leuk resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geworden Yvonne๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ

    BeantwoordenVerwijderen