woensdag 11 mei 2016

Aquarelleren met je Copics en Activator



Op dit moment is het kleuren met aquarel stiften of verf erg populair. Maar wist je dat je dit waterverf effect ook kunt maken met je Copics? Ik laat je zien hoe je dit kunt doen.


Ik ben gestart met het stempelen van de bloemen en heb ze daarna bewerkt met embossingpoeder.
Om het waterverf effect te krijgen heb je Copic markers, Activator en een waterbrush nodig. De waterbrush vul je met Activator. Op je craftsheet of op een stukje plastic kleur je met je Copic marker zodat je de kleur met je waterbrush kunt opnemen. In je waterbrush met kleur erop knijp je een paar keer goed zodat de Activator eruit komt en je je kleur op het papier kunt aanbrengen.






Met de donkerste kleur, breng je met een relatief droge waterbrush wat kleur aan in het midden van de bloem. Door weer in je waterbrush te knijpen gaat de Activator weer druppelen en wordt de kleur in het midden van de bloem gemengd met de eerder aangebrachte lichtere kleur. Zo krijg je een mooi verloop zoals je kunt zien bij de gele bloem. De oranje bloem had ik nog niet gemengd, zo zie je mooi het verschil.





Als je bloemen een tijdje gedroogd zijn, of beter gezegd het papier, zie je dat de kleuren nog lichter worden en mooi gemengd zijn met elkaar. Ik ben buiten de lijntjes gaan kleuren omdat ik de bloemen toch ga uitknippen en je de kleur over de randjes niet meer ziet. Met twee kleuren groen heb ik de blaadjes gekleurd. Eerst met licht groen en daarna met de donkere groen.






 Hier zie je alle bloemen uitgeknipt en zijn ze klaar om op de kaart verwerkt te worden. Ik vind het een mooi effect, beetje pastel tinten omdat de Activator de kleur vervaagd. Het lijkt zo echt op Aquarelleren.


Dit is het eindresultaat. Alle bloemen en blaadjes op de kaart geplakt. De achtergrond van de kaart heb ik gekleurd met Distress inkt. Ik merkte dat bij grote stukken kleuren met de Activator en waterbrush dat dit erg moeilijk gaat omdat de alcohol in de Activator heel snel droogt. Ik heb in de achtergrond enkele druppeltjes laten vallen zodat het witte puntjes worden.




Gebruikte kleuren:
Bloemen: R46, YR09, Y08
Blaadjes: YG05, G28

Bedankt voor het kijken, tot binnenkort weer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten