dinsdag 21 juni 2016

Mandala flower

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie laten zien hoe je met de Squeezepen 3mm en Molotow Aqua Twins eenvoudig een achtergrond kan maken.

Allereerst heb ik met Silver Pearl embossingpoeder deze 'mandala'-stempel geëmbossed op aquarel papier. Kleur de bladeren van de stempelafdruk in met Molotow Aqua Twins 015 Dark Green en 016 Yellow Green. Neem ook de buitenste rand van de bloem mee (011 Primary Blue). Voor het inkleuren gebruikte ik de Squeezepen 1mm met water.


Emboss de bloem nogmaals op een ander stuk aquarelpapier en kleur deze in. Ik gebruikte de kleuren  008 Rose, 010 Purple, 011 Primary Blue en 012 Cyan. Knip de ingekleurde bloem uit.


Op een craftsheet bracht ik flink wat Purple aan. Doe dit met de brede punt van de Molotow AquaTwin. Met de 3mm Squeezepen en water heb ik rond de bloem en bladeren kleur aangebracht. Speel lekker met de inkt en het water. Als je de kleur te donker vindt dep je de pen even af op een keukenpapiertje en ga je weer over de inkt heen. Zo neem je het teveel aan inkt weer op.


Hetzelfde deed ik met 012 Cyan. Kleur het hele papier.


Op het moment dat het aquarelpapier droog is plak je de uitgeknipte bloem op met 3d-tape. Ik heb voor de finishing touch nog wat glitter aangebracht op de bloem.


Dit is het eindresultaat.


Ik hoop dat ik jullie weer op ideëen heb gebracht.





3 opmerkingen: