zaterdag 9 juli 2016

Make a Wish

Hallo blogvrienden,


Ik heb voor jullie een kaartje ingekleurd met Molotow Aqua Twins, maar wisten jullie ook dat ze bij Molotow ook leuke maskeer pennen hebben? De maskeer pennen zijn verkrijgbaar in 2 of 4 mm en er is ook nog een reffil.



Hoe je ze kunt gebruiken komt straks aan bod.
Eerst wil ik jullie laten zien welke mooie bloemen ik heb uitgekozen, bloemen zijn de laatste tijd wel mijn favoriet, zal wel aan de tijd van het jaar liggen zeker ;-).


Ik heb de bloemen gestempeld met Archival ink, Coffee op Strathmore Mixed media 300grams papier


Ik heb deze ingekleurd met Molotow Aqua Twins nummer 001 en 003


Ik ben begonnen met de blaadjes in te kleuren met nummer 001 en heb daarna diepte ingebracht met nummer 003.


De hartjes van de bloem zijn ingekleurd met nummer 019, hier heb ik rechtstreeks met de marker puntjes gezet.


Toen ik mijn afbeelding klaar had wou ik er nog wat schaduw en een achtergrond bij maken en hier is dan het gebruik van de maskeer pen heel fijn bij. 

Vooraleer je de maskeerpen gaat gebruiken moet je deze heel goed schudden, als je ze dan open doet moet je de punt een paar keer helemaal induwen zodat de vloeistof begint te lopen.
Ga dan met je pen over de buitenlijnen van je afbeelding, laat even drogen, nu is de kant van je afbeelding gemaskerd en zo kan je inkt van de achtergrond niet in je afbeelding vloeien.


Als je klaar bent met je schaduw en je achtergrond kan je gewoon met je vinger de maskeerlijn wegvegen.


Dan heb ik op mijn kaartje nog een tekst gestempeld met Archival Coffee.
De randjes heb ik gedaan met een stempeltje van Crealies, deze heb ik be-inkt met de brede punt van de marker, stempel dan eerst op een papiertje en dan op je kaart dan is je afdrukje niet zo donker.


Dit het eind resultaat, ik hoop dat ik jullie weer een beetje heb kunnen inspireren.

Groetjes en tot een volgende keer
Nadia



2 opmerkingen: