maandag 15 augustus 2016

Fab Friend


Hallo lieve volgers,

Is dit geen ontzettend leuke stempel van Penny Black? Fab Friend, vriendinnen hoe belangrijk in ons leven. Heerlijk deze twee gezellig dames onder hun parasolletje op een mooie zomerse dag. Ik zie ze zo voor me ergens in een warme land wandelend en babbelend over hun vriendinnen dingetjes.


Het inkleurwerk heb ik gedaan met de Molotow Aqua Markers waar ik erg graag mee werk. Ik heb de kleuren aangebracht op een clear blok. Op ditzelfde blok druppel ik ook wat blender vloeistof. Deze neem ik  op met een Squeeze pen. Ik gebruik niet teveel blendervloeistof omdat ik op een afbeelding als deze vrij droog wil kleuren. Loopt de Squeeze pen niet meer, dit merk je snel genoeg, dan bevochtig je je Squeeze pen pas weer met wat blendervloestof. Bij het wisselen van kleur spoel ik mijn Squeeze pen even uit in een beetje water.

Deze keer ben ik zo'n beetje van boven naar beneden gaan kleuren en ben ik begonnen met het parasolletje. Deze heb ik eerst licht op kleur gebracht met de kleuren 001 Primary Yellow en de 003 Orange. Toen dat gedroogd was, heb ik de vlakken opnieuw gekleurd. Kleur met de 003 Orange over de 001 Primary Yellow en met de 005 Vermillion over de 003 Orange. Hierdoor worden de kleuren dieper en warmer.


De huid heb ik voornamelijk gekleurd met 019 Brown en hier en daar gemengd met een klein beetje 003 Orange. 
De blauwe jurk ben ik gaan kleuren met de 013 Turqouise en wat van de 027 Neutral Grey waardoor je wat mooier schaduw erin kunt maken. Het is ideaal om hier grijstinten voor te gebruiken. 


De bloemen op de blauwe jurk zijn een mengeling van de kleuren 003 Orange en 005 Vermillion. 
Voor het groene blousje ben ik gaan kleuren met 016 Yellow Green daaroverheen wat van de 027 Neutral Grey. Dan opnieuw nog een laagje 016 Yellow Green aangebacht. 


Op haar rok alleen wat de 027 Neutral Grey gebruikt en het strikje geel gekleurd. 


De ondergrond waar ze op lopen ook wat van de 027 Neutral Grey aangebracht en de kleur verspreid met een Squeeze pen, maatje 3 gevuld met blender vloeistof. Op deze manier ook 012 de kleur Cyan  rondom de dames. 


De kaart gemat op twee vrolijke kleuren cardstock passend bij de gebruikte kleurtjes en hier en daar wat pailletjes op gelijmd. Dat vind ik wel vrolijk staan.
Ik ben erg van de Cas kaartjes. Dat hebben jullie vast al eerder gemerkt. 
Ik heb genoten van het inkleuren nu hoop ik dat jullie een beetje van dit kaartje genieten en het jullie in zomerse sferen brengt!

Liefs, 





9 opmerkingen:

  1. Prachtig gekleurd Yvonne. Groetjes Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei mooi Yvonne, vind het ook een gave stempel en heb hem ook al een aantal keren gebruikt. Super mooi ingekleurd. Hobbygroeten, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat is dat super mooie stempel echt gaaf heel mooi ingekleurd .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk geworden ,Yvonne. Leuke stempel ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi Yvonne. Ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi Yvonne. Ik ben zelf nog steeds aan het oefenen met de Molotov Aqua. Het lukt mij nog niet helemaal. Maar zoals ik je beschrijving lees zou ik het ook moeten kunnen. Ga het uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn super, die dames, lekker kleurig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn super, die dames, lekker kleurig!

    BeantwoordenVerwijderen