dinsdag 13 september 2016

Foxy



Hoi allemaal!

Dit is mijn eerste creatie voor het Colourstock blog, ik hoop dat ik jullie kan inspireren.
 Ik zal mezelf eerst even kort voorstellen, ik ben Claudia de Nooijer en ben in 2014 gestart met Art Journaling.
 Ik werk met verschillende materialen en sinds kort ook met de Gelli Plate, waar ik gave achtergronden mee maak voor mijn projecten. 

Voor 'Foxy' ben ik gestart met zwarte cardstock, ik heb eerst een laagje witte gesso aangebracht met een roller. Vervolgens ben ik begonnen met neon roze aan te brengen op de GelliPlate, hier een print van gemaakt en daarna heb ik een andere tint roze op de GelliPlate uitgesmeerd en hier tevens een print van gemaakt. Hieronder zien jullie hoe dat eruit ziet.


Daarna heb ik gouden acrylverf aangebracht op de GelliPlate en een stencil met cirkels, een print gemaakt en dit herhaald met de paarse Ara Artists Acrylics en een stencil met pijlen. Toen zag mijn creatie er al zo uit: 



Daarna ben ik verder gegaan met neon roze acrylverf op de Gelli Plate, waarin ik patronen heb getrokken met een kammetje, en een print heb gemaakt en direct erna een laag met witte acrylverf en het stencil met de cirkels. Hier wat foto's van de Gelli Plate in actie:


Uiteindelijk zag mijn achtergrond er dus zo uit:


Ik vond hem eigenlijk zo al supergaaf, je blijft zelfs het zwarte cardstock erdoorheen zien. 
Maar, de finishing touch moest er nog op. Ik heb op deze achtergrond een vos getekend op een wat losse manier, deze globaal ingekleurd en nog wat gouden acrylverf met een applicator aangebracht (tekst). 3 stempels om het af te maken, en dan is dit uiteindelijk het resultaat:


Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, zelf vond ik het in ieder geval tof om deze te maken. Ik hou van veel verschillende lagen en de GelliPlate is daar echt een supergaaf hulpmiddel voor. 
Tot de volgende keer! 

groetjes Claudia


2 opmerkingen: