woensdag 2 november 2016

gelliplate galore

Afgelopen weekeinde op de nieuwe Paper Passion beurs in Tilburg gestaan en onder andere de student kit Gelli-plate gedemonstreerd in de stand van Doeading. Dit is een leuke set met een kleine vierkante Gelli-plate, een verfrollertje en 2 stencils. Als je nog geen Gelli-plate hebt en ook geen verfrollertje en stencils is dit leuke kit om mee te beginnen. 


Na 2 dagen demo heb ik natuurlijk weer een hele stapel met kant en klare prints liggen. 


Ik heb met acrylverf gewerkt en verschillende merken stencils zoals Dylusions, Dutch Doobadoo en natuurlijk de stencils uit de kit. Een voorbeeld hiervan zie je links boven. 


Ook in deze verzameling afdrukjes zie je stencils uit de kit, rechtsboven en linksonder. 


En nog meer voorbeeldjes. Bij de print rechtsonder heb ik na het printen op de Gelli-plate  een stencil gebruikt met een blending tool. Bij links onder heb ik een afdruk gemaakt terwijl het stencil nog op de Gelli-plate lag. Dit geeft weer een iets ander effect. Het is dus zeker leuk om op verschillende manieren je stencils met de Gelli-plate uit te proberen. 


Uiteindelijk heb ik gekozen voor deze afdruk en hier een kaart mee te maken. 
Ik heb gele en blauwe acrylverf gebruikt en een stencil van Dutch Doobadoo gebruikt. Terwijl het stencil op de verf lag met een keukendoekje wat verf weg gedept en het stencil weer verwijderd. 
Daarna een print gemaakt. 


Voor de kaart heb ik verder een vogel en een bloem van Dylusions gebruikt en ingekleurd met kleurpotlood. 


Voor wie de Gelli-plate eens wil proberen, de komende dagen is de Kreadoe in Utrecht en bij Hobbycompleet de Duif kun je aanschuiven voor een kleine workshop met de Gelli-plate. De docenten zijn:
woensdag - Saksia Smits
donderdag - Miranda Degenaars
vrijdag - Miranda Degenaars
zaterdag - Marianne Reijgersberg
zondag - Hanny Eefting 

have a happy printing day!!!



1 opmerking:

  1. Dat zijn inderdaad veel mooie voorbeelden geworden. Wij hadden nog geen GelliPlate, maar hebben nu ook zo'n kit gekregen dus Daphne en ik gaan dat heel snel uitproberen, ook met de tips die je in het hotel al hebt gegeven. Ben benieuwd, lijkt ons heel leuk. Ook mijn complimenten voor het eindresultaat, een mooie en leuke kaart geworden.

    BeantwoordenVerwijderen