dinsdag 13 december 2016

Lucky / Sad



Hoi iedereen!

Deze keer heb ik een 2-in-1 creatie voor jullie met de GelliPlate. Ik heb 2 pagina's gebruikt en ben begonnen met koperkleurige acrylverf uit te rollen op de GelliPlate (foto 1). Daarnaast heb ik voor de 2e pagina zilverkleurige acrylverf gebruikt. Ik heb een afdruk gemaakt nog zonder motief, de pagina's waren van zichzelf al een beetje viezig. 


Daarna ben ik verder gegaan met lichtblauw en limekleurige acrylverf, dit samen met het Slow Dry Medium van Ara uitgerold over de plate en op foto 2 zie je welk stencil ik heb gebruikt. Ik heb direct een afdruk gemaakt door het stencil heen. 


Ik ben verder gegaan met gele en donker turquoise acrylverf, ook deze weer allebei tegelijk aangebracht op de GelliPlate (foto 1). Ik heb er daarna met het karton een motiefje in gemaakt en ik heb de ene pagina op het gele deel gelegd en de andere op het turquoise deel. Daarna maakte ik een afdruk (foto 3). Toen heb ik de ghostprint gemaakt, ik heb toen de pagina met de turquoise afdruk op het gele deel gelegd en de pagina met de gele afdruk op het turquoise deel, en de tweede afdruk gemaakt. Het resultaat zie je op foto 4.


Ik ben nog even doorgegaan met dezelfde methode, en heb paarse verf en lichtroze verf aangebracht op de GelliPlate (foto 1). Ik heb een stencil gebruikt met vierkantjes en direct een afdruk gemaakt, dit zie je op foto 2. De 2e afdruk heb ik op dezelfde pagina's gemaakt, zie foto 3. En op foto 4 zien jullie de pagina met alle restjes tot nu toe van deze sessie. Stiekem vind ik die pagina's altijd de mooiste :-)


Als laatste laag besloot ik nog lekker met 2 neon kleurtjes te werken, alleen nu bracht ik de kleuren niet in de breedte aan van de plate, maar in de lengte, zodat iedere pagina beide kleuren krijgt. Rol neon roze en neon geel kleurige acrylverf uit over de lengte van de plate (foto 1). Maak een afdruk met bubbeltjesplastic (foto 2). Leg de pagina's in de breedte over de plate en je ziet op foto 3 dat op beide pagina's zowel neon roze als neon geel te zien zijn. Subtiel, maar toch!


Ik heb vervolgens de pagina's aan de achterkant even aan elkaar vastgemaakt met een stukje washitape, want ik ga er een gezicht op tekenen, met de neus precies op de scheidingslijn. Van tevoren weet ik meestal nooit echt goed hoe het precies uitpakt, en ik heb ook eigenlijk nooit echt een plan. Dus ik ben gewoon begonnen met tekenen, en heb het gezicht ingekleurd en later heb ik haar (tja, ik teken nu eenmaal altijd vrouwen) 2 kanten gegeven. Een gelukkige kant en een verdrietige kant. Misschien is het wel een reflectie van mezelf. Bij de gelukkige kant heb ik bolletjes in het haar gestempeld, en de verdrietige kant heeft allerlei gedachten in haar hoofd (gestempelde tekst).
Het grappige is, als je de tekening aan elkaar laat dat je niet echt een verschil ziet. Maar zie je de tekeningen los van elkaar, dan zie ik duidelijk een opgewekte dame, en een verdrietige dame.



Dit zijn de tekeningen los van elkaar:




Ik zie wel dat ik zeker nog meer moet oefenen met mijn gezichten. Dus wie weet wat ik de volgende keer ga maken? Ik wens jullie alvast allemaal hele creatieve feestdagen toe en tot de volgende keer.

groetjes Claudia





1 opmerking:

  1. Mooi gedaan op de twee helften en toch samen een geheel!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen