vrijdag 2 juni 2017

Derwent kleurpotlood en pastelpotlood.

Kleurpotlood is een supermedium om te gebruiken, je kunt het namelijk goed met allerlei andere media combineren. En dat vind ik heel erg leuk om te doen. Je kunt hierdoor het beste uit een medium halen om je eindresultaat te bereiken. 

Vandaag heb ik pastelpotloden gecombineerd met kleurpotloden. Allemaal van Derwent natuurlijk. 


Ik breng eerst een lichte laag met pastelpotlood aan (P150).


Met P240 breng ik eerst wat schaduw aan.

Daarna ga ik door met het haar. Soms vind ik het handig om eerst alles een dunne laag kleur te geven voordat ik de verschillende onderdelen ga uitwerken. Dit ook om te voorkomen dat straks de huid te donker wordt waardoor ik het haar nog donkerder moet maken. 
Gebruikte kleuren zijn P360, P370, P380 en P480.


Voor de bloemen gebruik ik P220. P260 en P270.

Uiteindelijk bedenk ik dat de bloemen nog een tintje extra mogen hebben, ik gebruik hiervoor P280.


Nadat ik een basislaag met pastelpotloden heb aangebracht, besluit ik de gewone kleurpotloden te gaan gebruiken. 
De bloemen werk ik verder uit met Artists 2200, 2500 en 2400, Coloursoft C140, C270 en C240 en studio 22. Ik gebruik de paarstintjes ook om de schaduw in het gezicht verder uit te werken. 
De voorste bloempjes zijn al bewerkt, de achterste niet. Je ziet dat door het toevoegen van kleurpotlood de kleur dieper en voller wordt. 


De groene blaadjes heb ik verder uitgewerkt met Coloursoft C460 en C400, Studio 47 en Studio watercolour 28. Voor de haren heb ik  Artists 3710 en 4110, Coloursoft  C380, C320 en C340 en Studio 38 gebruikt. 


De huidtinten die ik heb gebruikt zijn: Artists 6440, Coloursoft C 560, C200 en C580.

Voor de hele kleurplaat gebruik ik Coloursoft C650, C670 , C230 en Studio 69 om de schaduwen verder uit te werken.
Om het gezicht er nog wat meer er uit te laten springen, besluit ik de achtergrond niet al te kleurrijk uit te werken, zodat deze geen aandacht vraagt en niet gelijk is in toon als de voorgrond. Daarnaast breng ik extra Studio 69 aan, Dit is een mooie donkere grijs die er voor zorgt dat het hoofd meer afsteekt. 

groetjes 
Miranda 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten