donderdag 22 juni 2017

Een super leuke en gezellige verjaardag



Goedemorgen allemaal,

Het zonnetje lacht, de lucht is blauw....
We hebben weer inspiratie voor jullie, dus kom maar gauw:-)

Ook tijdens de mooie zomerdagen zorgen we hier op het Colourstock blog voor genoeg leuke dingen voor jullie! 

Deze bloem van Katzelkraft - Les Marguerites heb ik al eens voor jullie ingekleurd met roze/ rode tinten. Door deze keer voor oranje/bruin te kiezen wil ik jullie laten zien dat je eindeloos kunt 'spelen' met stempels. 


Ik ben begonnen met de kleur E40, alvast wat inkt op het papier zodat straks de kleur er niet meteen vol in zuigt.
Daarna heb ik met de YR18 een klein strookje ingekleurd van een paar bloemblaadjes.
Ik doe er altijd maar een paar tegelijk en werk graag van me af. Daarom liggen de bloemen ook op de kop!


Met de Y17 en E40 heb ik de eerste laag afgemaakt! Let nog niet te veel op de overgangen van de kleur, dat komt straks allemaal goed. 


Ik heb dezelfde reeks nog een keer herhaald, maar heb er nu de E47 en de E44 aan toegevoegd als twee eerste kleuren.

  
Dus: E47, E44, YR18, YR16, Y17 en E40. 
Houd het klein, je gaat al snel te ver met je kleur en dan heb je minder ruimte om je overgangen mooi te krijgen. 


Ik heb eens kritisch naar mijn kleurwerk zitten kijken en was niet tevreden. 
Ik heb nog een derde laag aangebracht en er een extra kleur aan toe gevoegd, de Y21. 

De derde laag is dus: E47, E44, YR18, YR16, Y17, Y21 en als laatste E40. En nu was ik wel tevreden met de overgang van kleur!


En nu waren de bloemkernen aan de beurt, met dezelfde kleurnummers als de bloemen zelf.
Maar.... Het ging mis!!! 
Ik was bezig om met de E79 hele kleine stipjes in het midden te zetten toen er een hele dikke druppel uit mijn marker viel. BLUB...nee, dit gebeurt niet echt dacht ik.

Frustratie alom, altijd als je er eigenlijk geen tijd voor hebt gebeurt zo iets hé!


Overnieuw beginnen leek de enige optie! 
Of er een 3D bloem van maken bedacht terwijl ik rustig zat te worden met een kop koffie. 
Snel een extra bloem gestempeld, ingekleurd en uitgeknipt! 
Randjes zwart gemaakt, met een potlood de blaadjes een beetje gekruld en met en met de hete lijmpistool vervolgend de bloem opgeplakt.


Tada...daar is hij dan! Met de airbrush en de Y11 en Y13 de achtergrond gemaakt en het tekstje is er eentje van Marianne Design! 

Hier onder zie je heel mooi hoe de bloem 3D op de andere bloemen geplakt zit. Niet de bedoeling, maar eigenlijk best mooi!

Ik heb weer met veel plezier deze tutorial voor jullie gemaakt en als er vragen zijn dan stel ze gerust hieronder!
Ik wens jullie allemaal een hele fijne donderdag toe en graag tot de volgende keer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten