donderdag 8 februari 2018

Het leven kan zo mooi zijn...

Hallo allemaal,

Vandaag mijn laatste post voor dit Colourstock team. Ik heb heel veel mooie jaren in dit team gezeten, maar er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan en het is nu tijd voor weer wat anders.
Ik blijf nog wel gezellig een tijdje in het Derwent - Colourstock team, dus jullie gaan me zeker nog tegen komen.

Vandaag laat ik jullie een kaart zien, gemaakt met 3 kleuren PanPastels.


De materialen die ik gebruikt heb voor deze kaart zijn: 
PanPastels 220.1 Hansa Yellow extra dark, 
250.1 Diaryl. Yellow Extra Dark,
 220.3 Hansa Yellow Shade. 
Witte embossingpoeder, 
Versamark inkt, 
waterpenseel, 
water, 
aquarelpapier, 
achtergrond stempel, 
bloemstempel.


Allereerst stempel je de achtergrondstempel met versamark en  bestrooi je het met witte embossingpoeder. 
Daarna verhit je de embossingpoeder met de heattool.


Laat dit even afkoelen en breng dan de 3 kleuren PanPastels willekeurig aan op de stempelafdruk. Veeg met een stukje keukenrol over het papier als je klaar bent. Zo neem je de panpastel wat op de embossing gedeeltes zit, er mooi weer af.


Stempel de bloem ook met Versamark en strooi hier dezelfde witte embossingpoeder op. Verwarm dit met de heattool. Ik heb dit gedaan op aquarelpapier omdat ik nu met water en waterpenseel de bloem  ga inkleuren. Ik neem de kleur rechtstreeks uit het doosje op, let op niet in het midden maar aan de rand daar neem je de kleur op, zo bederf je de panpastel niet.


Daarna de bloem uitgeknipt en de kaart in elkaar gezet.
Zo zie je dat je met een paar kleuren ook een mooi resultaat kunt krijgen.


Ik wil jullie allemaal bedanken voor de lieve mooie reacties die ik, in al die jaren dat ik in dit mooie team zat, heb gekregen van jullie.


5 opmerkingen: