zondag 18 februari 2018

Smile and be Happy



Hallo allemaal, 

wat leuk dat je er bent.
Smile and be happy......
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....



Vandaag wil ik jullie een kaartje laten zien wat ik gemaakt het met PanPastel.
De achtergrond en de afbeelding zijn gekleurd met PanPastel.
Het is voor mij de eerste keer dat ik een afbeelding inkleur met dit mooie product, het is super leuk en top om mee te werken met een mooi resultaat.


Benodigdheden:
VersaMark stempelkussen
achtergrondstempel
linnenkarton
Academy Fixatie
penselen
witte en zwarte fineliner
tekststempel
hartjes

Pan pastel in de kleuren:
930.5 Bronze
952.5 Pearlescent orange
580.1 Turquoise extra dark
560.5 Phthalo Blue
580.5 Turquoise
620.5 Phthalo Green
430.5 Magenta
470.5 Violet tint
380.5 Red iron Oxide



De achtergrond-stempel met VersaMark gestempeld op het stukje linnenkarton.
Met Pan Pastel eerst even deppen op het papier (anders krijg je donkere plekken) en daarna met rustige draaiende bewegingen het product op de ondergrond aanbrengen.
De verschillende kleuren blenden erg mooi in elkaar over.
Ik gebruik linnenkarton omdat de structuur er mooi doorheen blijft komen.
Is je achtergrond naar je zin, dan even fixeren met de spray.



De trui van de afbeelding eerst met lichte kleur gekleurd en daarna met donder blauw de schaduw aangebracht. 



Met orange en broze de huidskleur aanbrengen.
Regelmatig leg ik de afbeelding op de achtergrond om de kleuren te checken.


De afbeelding was naar mijn zin. Dan nu nog even met de donkere kleur turquoise dark extra schaduw aangebracht.


De kaarten erbij gezocht en vond de achtergrond er nog niet uitspringen dus met zwarte en witte fineliners wat accenten aangebracht. 
Met verdunde zwarte verf spetters aangebracht.


De hartjes dezelfde kleur gegeven, dan het hart van het poppetje en deze geplaatst.
De tekst aangebracht en alle delen op elkaar gelijmd.
Bij de bovenste laag heb ik dunne foamtape gebruikt, zodat er een 3D effect ontstaat.

Een vrolijke kaart om de ontvanger blij mee te maken.
Tot de volgende keer.





1 opmerking: